Osudový dotek 2 - Recenze

6. září 2015 v 23:10 | regina |  Butterfly Effect
Drama/Thriller/Sci-Fi, USA, 2006

Anotace: Každý z nás zažil okamžik, kdy si přál změnit kousek minulosti. Napravit křivdu. Opravit omyl. Získat lásku... nebo moc. Co kdyby to opravdu šlo... Mladík Nick Larson (Eric Lively) objeví způsob, jak cestovat časem, a vrací se do minulosti, aby napravil chyby své i svých přátel. Nebezpečný experiment se mu však vymkne z rukou, což vede k fatálním důsledkům...

Názor: Tohle bude poprvé v historii tohoto blogu negativní a dost kritická recenze. :D Pokud jste si četli moji recenzi na jedničku, víte, že jsem se do Butterfly Effect úplně zamilovala a nadšení ze mě nevyprchalo do dnes. Jenže po shlédnutí dvojky jsem uštědřila dost krutou ránu a v hlavě mi nepřestala vyvstávat otázka; jak někdo může pokazit tak skvělý námět?

Film má jedno velké plus a to je originální nápad o cestování v čase, který bohužel ale není jeho a vzešel ze skvělého prvního dílu. Takže tím asi končí všechny plusy. První mínus, které musím rozhodně zdůraznit je absence napětí a spádu. Ano, s jedničkou srovnávat musím, protože se to přeci jmenuje Butterfly Effect 2, pokračování, které by se mu mělo aspoň trochu vyrovnat. Místo toho se celou dobu utápíme v nudě a čekáme, kdy přijde to velké BUM a děj nabere na obrátkách. Možná to nekončící čekání na rozjezd vás jako jediné udrží vzhůru. Brzy přijde ale velké zklamání, protože najednou je tu posledních 10 minut filmu a vy zjistíte, že se vlastně nic převratného nestalo.

Hlavnímu hrdinovi nehoří u zadku jako u jedničky, ale pořád se mu něco na tom životě nelíbí. Snaží se pomocí cestování v čase například dostat povýšení v zaměstnání a...vlastně toho ani moc není, protože těch alternativních realit tu bylo zoufale málo! Člověk by řekl, že když už se moc časem necestuje, tak to všechno bude mít aspoň chytré a logické vysvětlení. Jenže omyl. Srážka s kamionem je hlavní zápletkou filmu a je totálně nedomyšlená. Pokud by to byla obyčená shoda náhod, stačilo by počkat pár minut před odjezdem, aby se s kamionem minuli a nikdo nepřišel k úhoně. Jenže srážka se uskuteční vždycky za každých okolností a díky tomu film připomíná spíš Nezvratný osud.

Udělala jsem velkou chybu a tou bylo to, že jsem měla příliš vysoké očekávání. Tohle je ukázka toho, jak špatně může dopadnout pokračování úspěšného filmu. Butterfly Effect 2 by možná mohl být pohodovým filmem na zahnání nudy jednoho pěkného večera, kdyby nesl jiné jméno a nesnažil se přiživovat na jedničce.

Hodnocení: 4/10