Recenze - Max Payne (film)

7. srpna 2015 v 21:01 | regina |  Recenze
Akční/Thriller/Krimi/Drama, USA/Kanada, 2008

Anotace: Max Payne je individualistický policajt, který neuznává pravidla hry, protože už nemá co ztratit. Vyšetřuje sérii záhadných vražd, které by mohly souviset se smrtí jeho ženy a dítěte. Maxův svět je temný New York, ale ten je zde městem v rozkladu, městem rozloženým zločinem a drogami. Na své cestě naráží na mocné síly - skutečné i nadpřirozené, které se snaží skrýt zdrcující pravdu a Maxe navždy umlčet. Je slyšet zvuk ohromných křídel a téměř ve tmě lze spatřit jejich stín. Okřídlený démon Valkyrie s rozšklebenou pusou a rudýma očima je klíčovou stopou k těm, kteří zničili Maxovu rodinu. Je také tím, kdo ohrožuje Maxe a jiné posílá na děsivou smrt.

V roce 2001 byla světu představena počítačová hra Max Payne. Temnota, ostré scény a zpomalené střílečky dohromady působí jako obrazový román s prvky žánru filmu noir. Je jen pár počítačových her, ze kterých lze udělat dobrý film, v případě Maxe Payna se zdálo, že byl od začátku určen k tomu, aby se objevil na velkém plátně. Hru totiž vymysleli lidé, jež jsou velcí filmoví fanoušci.

V roli Maxe září Mark Wahlberg, Mila Kunis jako krásná ruská vražedkyně Mona Sax a Olga Kurylenko jako Natasha, Monina mladší sestra. Režisér John Moore o svém filmu říká, že to není 'Minimální ani střední Payne'. Je to Max Payne. Sám ho "škatulkuje" jako akční thriller ve stylu neo noir, který se odehrává na hranici reality a nadpřirozeného světa. Moorův mimořádně působivý, vizuálně cílený režisérský styl nás přenese do Maxova světa i do jeho hlavy a pomocí nejmodernější filmové techniky, umožňující zpomalené záběry, nás spolu s Maxem posadí na centrifugu plnou akce, napětí, záhad a překvapivého nadpřirozeného světa.

Názor: Sice jsem hru nehrála, ale podle mě je film hezky udělaný a s tajemnou atmosférou. Lepší to sice být mohlo, předpokládám, že hra je na tom mnohem líp, ale jelikož moje očekávání nebyly moc vysoké tak jsem se s tím nějak smířila. Určitě si hru musím v nejbližší době zahrát, abych film mohla porovnat s předlohou. Mimochodem Mila Kunis tam byla neskutečně nebezpečná a sexy :D

Hodnocení: 6/10