Na hraně zítřka - Recenze

12. srpna 2015 v 0:00 | regina |  Recenze
Mysteriózní/Sci-fi/Dobrodružný/Akční, USA/Kanada, 2014

Anotace: Příběh se odehrává v blízké budoucnosti. Mimikové, mimozemská rasa připomínající včelí kolonii, vytrvale útočí na Zemi, obracejí velká města v hromadu trosek a zanechávají za sebou miliony lidských obětí. Podplukovník Bill Cage (Tom Cruise), který nikdy nebyl v žádné bitvě, je bez cirátů degradován a s nulovým výcvikem a mizernou výzbrojí poslán splnit úkol, který není ničím jiným než sebevražednou misí. Během několika minut je zabit, předtím se mu však podaří zneškodnit Alphu. Ač se to zdá nemožné, procitne opět na začátku toho samého pekelného dne a je nucen znovu bojovat a zemřít... a tak stále dokola. Přímý fyzický kontakt s mimozemšťanem způsobil, že se dostal do časové smyčky a je tak odsouzen prožívat nelítostnou bitvu znovu a znovu. S každým dalším pokusem se však zvyšuje jeho odolnost a pohotovost a své rostoucí schopnosti dokáže v boji s Mimiky lépe využívat. Po jeho boku bojuje členka speciálních jednotek Rita Vrataski (Emily Blunt), která zlikvidovala víc Mimiků než kterýkoliv jiný bojovník na Zemi. Každá další bitva je pro Cagea a Ritu příležitostí najít způsob, jak mimozemské vetřelce porazit a Zemi zachránit.

Názor: Už dlouho mě žádný sci-fi film takto neuchvátil! :-) Mám ráda cestování časem a časové smyčky, takže se mi tento film úplně trefil do vkusu. Ani jsem toho od něj moc nečekala, protože novější sci-fi filmy nestojí za nic a jediné, čím se můžete pokochat, jsou hezky udělané efekty. Tenhle měl překvapivě i originální a propracovaný děj. Tom Cruise i Emily Blunt jsou moc dobří herci a ve filmu se mi líbili. Nemám tomuto filmu co vytknout, vlastně hned, jak skončil, jsem dostala chuť, si ho pustit znovu. :D Na závěr ještě řeknu, že pokud se vám líbil Na hraně zítřka, určitě si zamilujete i film Zdrojový kód, který je taky o časové smyčce. :-)

Hodnocení: 10/10