Zelená míle - Recenze

25. července 2015 v 19:55 | regina |  Recenze
Drama/Mysteriózní/Krimi, USA, 1999

Anotace: Na začátku příběhu se potkáme se starým mužem Paulem Edgecombem (Dabbs Greer). Žije v domově s pečovatelskou službou a právě se dojatě dívá na starý film s Fredem Astairem. Snad až příliš dojatě, protože jedna ze sester ho musí zkontrolovat, když slyší všechny ty vzlyky. Paul je tak naměkko, že jí začne vypravovat svůj příběh starý 60 let, který ještě nikomu nevypravoval. Kolem roku 1935 v Louisianě, mladý Paul (teď už Tom Hanks) pracuje jako dozorce ve vězení pro těžké zločince, kteří jsou odsud posíláni na smrt. Paul není jen "zaměstnancem", ale bystrým pozorovatelem, který citlivě vnímá rázovité postavy těžkých zločinců i jejich osudy. Setkává se například s s černým obrem Johnem, který má ruce jako lopaty a je obviněn z vraždy dvou dětí. Nemůže uvěřit, že člověk, který se bojí spát potmě by byl schopen tak hrůzného činu. Je tu také hluboce věřící Arlen, a bláznivý psychopat zvaný Divoký Bill, ale je tu také ta hrůzostrašná chodba, natřená na zeleno, které všichni říkají "Zelená míle", je to cesta, na konci které čeká smrt, pokud se nestane zázrak.
Názor: Film mě dost překvapil, abych se přiznala. Čekala jsem něco na způsob Vykoupení z věznice Shawshank, ale tohle mysteriózní drama se docela hodně lišilo. Hlavní zápletka se točila okolo SPOILER nadpřirozené síly vysokého citlivého černocha Johna Coffeyho, která byla například pro mě velkým překvapením, protože by mě ani nenapadlo, že tu může jít o něco jiného, než krutý příběh z vězení. KONEC SPOILERU. Prostředí, kde se film odehrává je mnohem zoufalejší a děsivější, než většina filmů z vězení, protože víte, že všechny vězně, ať už jakéhokoliv charakteru, čeká smrt. Začne vám být líto některých hlavních postav, i když víte, že si to nejspíš zasloužili, a to je vážně frustrující. Vlastně po tomto filmu bych kompletně zrušila trest smrti po celém světě. Ať už je člověk sebevětší hajzl, je to pořád člověk, který dýchá, cítí, myslí....není podle mě správné někomu sebrat život, i když je dotyčný vrah. Konec filmu mě úplně rozplakal. :'(
I když je to vážně děsivý film, stojí za to, si ho pustit!

Hodnocení: 9/10