Recenze - Zavržený #1 (Hush, Hush #1 )

Série: Nora Greyová, 1.díl
Žánr: fantazy, andělé
Anotace (oficiální): Patchovy oči připomínaly černé hvězdy.
Bral všechno a nedával nic. Ne že bych o něm chtěla vědět víc. Nelíbil se mi zvnějšku a pochybovala jsem, že by se mi zamlouvalo, co se skrývá uvnitř.
Tedy, to není úplně přesné. Zvnějšku se mi líbil hodně.
Dlouhé, silné paže, široká, uvolněná ramena a úsměv zpola hravý, zpola svůdný. Cítila jsem, že mě neodolatelně přitahuje, a sama sobě jsem přestávala rozumět.
Nora Greyová je svědomitá, chytrá a rozhodně nemá ráda riziko. Jenže se zamiluje do Patche a to je její první chyba. Patchova minulost je totiž všechno, jen ne nevinná. A nejlepší, co kdy udělal, bylo, že se zamiloval do Nory.
Seznámili se na hodině biologie a Nora chce jediné - držet se od něj co nejdál. Jenže jak se zdá, Patch je vždy o dva kroky napřed. Dívka na sobě cítí jeho pohled, i když Patch není nablízku. Cítí jeho přítomnost, i když je v pokoji sama. A když své okouzlení nedokáže déle tajit, vyjde najevo, kdo Patch ve skutečnosti je a proč ji vyhledal. A za všemi otázkami, které se dotýkají jeho minulosti, si Nora a Patch mohou navzájem položit jen jedinou: "Jak hluboko dokážeš padnout?"
Moje hodnocení:
Kniha začíná velmi zajímavým a originálním prologem, který pravděpodobně (pokud ovšem nejste vševědoucí) nebudete zprvu chápat, ale můžu vás ujistit, že všechno se brzy vyjasní. Hned po něm vstupujeme do obyčejného života Nory, který alespoň na první pohled obyčejně vypadá. Má jednu ztřeštěnou kamarádku Vee, pracovitou, ale přesto pečující matku a nesmí tu chybět ani hlavní sokyně Marcie Millarová, která obě dívky obtěžuje už jen tím, že existuje. Její otec byl jednoho dne zavražděný neznámým člověkem a těžko říct, jestli se Nora přes to dokázala přenést, protože s tím pořád uvnitř bojuje stejně jako její matka. Už tady to vypadá, že bychom mohli očekávat pěkně pikatní zápletku, ale to by to nebyla Becca, kdyby to mělo být takhle jednoduché...

Jejich školu začne navštěvovat tajemný student, který Noru od první chvíle zaujme a zamotá jí hlavu - Patch. Kdyby to jenom byl normální kluk, který si libuje v hraní kulečníku, jezdění na motorce a navštěvování klubů... ale to ne. Patch ukrývá spoustu tajemství a Nora se rozhodne zjistit, co za tím vším vězí. A taky se velmi brzy dozví pravdu - Patch je padlý anděl. Je tohle vůbec spoiler? Nemyslím si, protože teprve začínáme...

Celá kniha se nese ve velmi pohodovém stylu a hlavní hrdinka vám neleze na nervy. Spíš Patch se chvílemi chová jako absolutní pitomec a máte sto chutí ho přetrhnout, ale o chvíli později se nad jeho hláškami rozpačitě culíte. Autorka se zbytečně nevyžívá v rozsáhlých popisech a nebo Nořiných citech, ale pokud už ano, tak to stojí za to. Často se v knize objevují opravdu famózní rozhovory, nad kterými se prostě musíte pousmát. Jestli se této knize něco nedá upřít, pak je to svérázný smysl pro humor.

"Taky pěkně voníš," pokračoval Patch.
"Říká se tomu sprcha." Zírala jsem dopředu. Když se neozýval, otočila jsem se k němu. "Mýdlo, šampon, horká voda," přiblížila jsem to.
"Nahota. Už jsem o tom slyšel."

Další úžasná věc na této knížce je, že vás do sebe vtáhne a nepustí. Stránky ubíhají jedna za druhou a vy jste najednou u konce a ani nevíte jak. Já měla knížku přečtenou za dva dny, z toho ten druhý den jsem dočítala posledních 50 stránek, nad kterými jsem musela celou noc přemýšlet a zvažovat možnost, že bych si vzala baterku a dočetla je pod peřinou. Napětí střídá akci a neustále se něco děje. Zvratů je v knížce plno.

Taky nečekejte, že byste v průběhu knížky všechno pochopili a odhalili všechna tajemství, protože ujišťuju vás, že autorka bude napínat až do samého konce. Moc se mi taky líbí využití všech postav, protože žádná tam není jen tak náhodou, všechno má svůj účel a ž pochopíte, tak jen zakroutíte hlavou, jaktože vás to nenapadlo.

Zároveň knížku doporučuju, pokud jste fanouškem andělů, protože i tohle téma se tam dost řeší. Nefilové a padlí andělé nikdy nebyli velcí kamarádi, jenže spory gradují a do všeho toho je zapletená i Nora.

"Za chvíli přijde Dorothea," zalhala jsem. Dorothea se ještě dlouho nevrátí, vždyť je sotva půlnoc.
"Dorothea?"
"Naše hospodyně. Je stará, ale silná. Hodně silná," strašila jsem ho. Marně.
"Fíha, děsivé," pravil, vytáhl klíče ze zámku a podal mi je.
"Záchod vyčistí zvenčí i zevnitř do minuty. Je to víc než děsivé."

Když někde čtu, že někomu knížka připomínala Stmívání, říkám si, jestli jsme opravdu oba dva četli stejnou knihu. Tohle opravdu není slaboduchá romanťárna a láska mezi Norou a Patchem je něco naprosto úžasného, jiskřivého a svým způsobem i ironického. Chvílemi nevíte, jestli si ti dva dají pusu nebo se navzájem pozabíjí. A to je jenom část z dokonale promyšleného a napínavého příběhu.

Abych knížku tak nějak zhodnotila, tak se mi hrozně líbila, ale pamatuju si ten šílený záchvat na konci, kdy jsem prostě potřebovala druhý díl. Kniha končí sice trochu uzavřeně, alespoň některé věci se vysvětlí, ale stále je toho dost co řešit, proto se nebojte, že by v dalších dílech byla nuda. Autorka si pro nás nachystala velice slibný příběh. A až teď si vlastně uvědomuju, že nemám absolutně, ale úplně absolutně co vytknout!

Hodnocení knihy: 10/10

(z mého starého blogu: svetreginy.blog.cz)